یادآوری

اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده می کنید ممکن است برای بالا آمدن کامل سایت چند ثانیه ایی توقف داشته باشید، که در مرورگر فایر فاکس (Firefox) بدین گونه نمی باشد.

میر حسین موسوی : می ایستیم تا جریان حاکم به قانون اساسی بازگردد

تفسیر خبر

برداشت و امید من این است که جریان حاکم به اجرای قانون اساسی و همه اصول آن برگردند و فضای امنیتی و نظامی را کنار گذارند و فضا را باز کنند ولی اگر این راه رفته نشود مجبوریم بایستیم چون ما نظام و کشور و انقلاب را دوست داریم * جنبش سبز مطالبه زیادی ندارد اما ظاهرا اجرای همین خواسته برای آنها بسیار سخت است و از این رو افسانه سازی در مقابله با این جنبش می کنند و خود در دام این افسانه سازی و دروغ هایی که می بافند ، می افتند. با این حال دعا می کنم که جریان حاکم از این دائره تنگی که برای خود ساخته اند خارج شوند و اداره کشور به مسیر و روال مطلوب باز گردد * مسئله دروغ مسئله اصلی ما شده و مردم نسبت بدان اعتراض دارند که متاسفانه در همه سطوح حاکمیت و تبلیغات جریان دارد و مردم را نسبت به اصل و اساس این نظام مسئله دار و در باورهاشان تردید ایجاد کرده است * جنبش سبز باید با همه قشرهای اجتماعی پیوند خورد و مسائل آنها را مطرح کند. کارگران و معلمان و … هدف جنبش سبز ایجاد زندگی بهتر برای همه و به ویژه اقشار فرودست و آسیب پذیر اجتماعی است * زندانی ها قهرمان مردم شده اند و چه استقبالی از آنها می شود و این نشانه بی اثری اینگونه کارها در مقابله با جنبش و خواست مردم است.

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

مداحانی که لس آنجلسی می خوانند


اشتباه نکنید! قصد تمسخر کسی را ندارم. بلکه بر عکس معتقدم کاری که این مداح کرده است، اگر با رعایت حقوق مولف رخ داده باشد خیلی هم خوب است. منتهی راستش یک جای این کار بدجوری می لنگد. اینکه اگر شنیدن و خواندن ترانه یک خواننده " لس انجلسی " - که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی یک ضد ارزش محسوب می شود - بد است، پس چرا " رطب خورده منع رطب می کند! "
مداحان، لس انجلسی می خوانند. مداحان حکومتی اهل بیت سالهاست که لس انجلسی می خوانند. همان مداحانی که روضه هایشان تنها موسیقی مجاز محافل بسیجی و امنیتی هوادار "آقا" ست. همان بسیجیهایی که سالهاست دختران و پسران جوان را به جرم گوش دادن به موسیقی لس آنجلسی دستگیر کرده اند، و تحویل مقامات قضایی داده اند. همان مقامات قضایی که جوانان را به جرم حضور در پارتی هایی که خوراکشان موسیقی لس آنجلسی است،"حد شرعی" زده اند. 
خودتان اخبار را بهتر از من می دانید. مطمئن هستم که ماجرای لیسانس گرفتن مداحان قم را هم شنیده اید. نه اینکه فکر کنید ما بخیلیم. نه! وقتی زندانها شده دانشگاه و پر از دانشجو و نخبه و استاد دانشگاه زندانی است، چه اشکالی دارد مدرک گرفتن مداحان از دانشگاههایی که خیلی وقت است دیگر دانشگاه نیستند. 

بقول مصطفی تاج زاده « وقتی یک دکتر و دانشگاهی چنین بی منطق و غیرمسئولانه سخن می گوید، از مداحان حکومتی جز تهدید رقبای خود به قتل، چه انتظاری می رود؟! »
در جامعه ای که هیچ چیز آن سر جای خودش نیست، گیر دادن به این مسائل پیش پا افتاده !!! کار عبثی است. با این همه وقتی خواندم که لس انجلسی خواندن مداحان حتی صدای " نائب رئیس کانون مداحان تهران " را هم درآورده، حیفم آمد که درباره این هنر مداحان رسمی و مورد تائید حاکمیت چیزی ننویسم.
قاسم رضایی درباره تقلید مداحان جمهوری اسلامی از خوانندگان لس آنجلسی گفته است: « چندی است که بعضی از مداحان معروف به استفاده از شعرها و سبک‌های ترانه‌های خوانندگان لس آنجلسی روی آورده‌اند و به این مساله توجه نمی‌کنند که در تیررس نگاه مردم قرار دارند و روی عزاداری مردم تاثیر می‌گذارند.»
آقای رضایی تاکید کرده که : « نباید هر شعر و نوحه ای از سیما پخش شود، صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر  وظیفه خطیری به عهده دارد و باید طرح و مصوبه‌ای برای پخش نوحه‌های مداحان در نظر بگیرند. »
من البته از دبیر محترم کانون مداحان تهرانی یک سئوال دارم و آن اینکه : « برادر من شما چطور فهمیدی مداحان حکومتی لس آنجلسی می خوانند؟ مگر شما هم خدای نکرده آنها را می شناسید؟ مگر شما هم به موسیقی لس آنجلسی گوش می دهید؟ " 
مداحان حکومتی البته مشکلشان فقط گوش دادن موسیقی غیر مجاز " لس آنجلسی " نیست. توهین و تهدید و خط و نشان کشیدن برای رقبای سیاسی و منتقدان حاکمیت و تهییج عزاداران برای قتل مخالفان و دگراندیشان نظام هم از جمله هنرهای متداول در میان آنان است. 
البته این هم سئوال خوبی است که چرا مداحان برای جذب مخاطب بیشتر دست به دامن تقلید از موسیقیهای لس آنجلسی می شوند؟ لابد شاید چون جوانان ایرانی با موسیقی لس آنجلسی راحت تر از روضه های مداحان حکومتی ارتباط بر قرار می کنند. شاید هم به این خاطر که خواننده های لس آنجلسی لااقل اهل ریا و فریبکاری مخاطبان نیستند و همانی را می خوانند که هستند و همانی را نشان می دهند که باور دارند و دم از خدا و پیغمبر نمی زنند و دین را وسیله ای برای توجیه هدف خود نمی کنند و البته " بد دهن " هم نیستند و به مخالفانشان بد و بیراه نمی گویند.
مداحان حکومتی نه فقط از خوانندگان لس آنجلسی بدون اجازه و رعایت حقوق مولف تقلید می کنند، بلکه به مخالفان و منتقدان " آقا " شان فحش هم می دهند و با این موضوع مشکلی هم ندارند. 
سال گذشته بود به گمانم که حاج منصور ارضی که روضه خوان ویژه بیت رهبری، که ملقب به لقب " شمس الذاکرین " شده است و در زندان برای شکنجه من و خیلی از زندانیان سیاسی بیست و چهار ساعت روضه هایش را از بلندگوهای گوشخراش پخش می کردند، در دفاع از خودش گفته بود: « آقا می گن من فحش می دم! معلومه که می دم! چرا ندم! بله من فحش هم می دم! ولی هر کس باید حد خودش را بداند! »
آقای رضایی، دبیر کانون مداحان تهران حتماً می داند که بودجه کانون‌های مذهبی (هیئت‌های سینه‌زنی و گروه‌های مشابه) از ۲ میلیارد تومان به بیش از ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است. 
قاسم رضایی حتماً می داند که بسیاری از مداحان حکومتی حتی سواد درست و حسابی برای خواندن و نوشتن ندارد. 
ایشان حتماً در جریان پرونده های مفاسد اخلاقی فراوان برخی از مداحان حکومتی در دادسراها و دادگاهه هستند. پس بی راه نخواهد بود اگر از ایشان بپرسیم: « این همه حسن و جملاتی که مداحان حکومتی دارند، شما را نارحت نکرده و مشکل شما فقط با لس آنجلسی خواندن آنهاست؟ »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر