یادآوری

اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده می کنید ممکن است برای بالا آمدن کامل سایت چند ثانیه ایی توقف داشته باشید، که در مرورگر فایر فاکس (Firefox) بدین گونه نمی باشد.

میر حسین موسوی : می ایستیم تا جریان حاکم به قانون اساسی بازگردد

تفسیر خبر

برداشت و امید من این است که جریان حاکم به اجرای قانون اساسی و همه اصول آن برگردند و فضای امنیتی و نظامی را کنار گذارند و فضا را باز کنند ولی اگر این راه رفته نشود مجبوریم بایستیم چون ما نظام و کشور و انقلاب را دوست داریم * جنبش سبز مطالبه زیادی ندارد اما ظاهرا اجرای همین خواسته برای آنها بسیار سخت است و از این رو افسانه سازی در مقابله با این جنبش می کنند و خود در دام این افسانه سازی و دروغ هایی که می بافند ، می افتند. با این حال دعا می کنم که جریان حاکم از این دائره تنگی که برای خود ساخته اند خارج شوند و اداره کشور به مسیر و روال مطلوب باز گردد * مسئله دروغ مسئله اصلی ما شده و مردم نسبت بدان اعتراض دارند که متاسفانه در همه سطوح حاکمیت و تبلیغات جریان دارد و مردم را نسبت به اصل و اساس این نظام مسئله دار و در باورهاشان تردید ایجاد کرده است * جنبش سبز باید با همه قشرهای اجتماعی پیوند خورد و مسائل آنها را مطرح کند. کارگران و معلمان و … هدف جنبش سبز ایجاد زندگی بهتر برای همه و به ویژه اقشار فرودست و آسیب پذیر اجتماعی است * زندانی ها قهرمان مردم شده اند و چه استقبالی از آنها می شود و این نشانه بی اثری اینگونه کارها در مقابله با جنبش و خواست مردم است.

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

درخواست هفتاد نويسنده و روزنامه نگار برای آزادی اردوان تراکمه





حدود هفتاد نويسنده، شاعر، مترجم و روزنامه‌نگار فرهنگی برای آزادی اردوان تراکمه به رئيس قوه‌ی قضاييه نامه نوشته‌اند.
در بخشی از اين نامه چنين آمده است:
به استحضار می‌رساند «اردوان تراکمه» فرزند «يونس تراکمه» (داستان‌نويس و منتقد ادبی پيش‌کسوت) شب يک‌شنبه ۶ دی‌ماه ۱۳۸۸ در منزل يکی از دوستانش بازداشت شده و پيگيری خانواده برای آگاهی از دليل دستگيری او که در راهپيمايی عاشورا نيز شرکت نداشته، تا کنون به نتيجه نرسيده است. اردوان تراکمه دانشجوی سال دوم رشته‌ی کارگردانی سينماست و مقاله‌های او در حوزه‌ی نقد سينما در مطبوعات رسمی کشور منتشر شده است.
با توجه به سابقه‌ی فعاليت فرهنگی و حوزه‌ی تحصيلی اين جوان، ما امضاکنندگان اين نامه و اهالی فرهنگ و هنر تقاضا داريم مسئولان، استعدادهای جوان فرهنگی و هنری را که اميدهای آينده اين سرزمين هستند به ديده‌ی دقت بنگرند؛ چرا که حضور جوان‌هايی از اين دست در حبس در اذهان عمومی نيز تاثير خوبی نخواهد داشت. ما خواستار آن‌ايم که با توجه به حقوق قانونی وی، زمينه‌ی آزادی او را فراهم آوريد.
امضاکنندگان:
شبنم آذر، حميد احمدی، مسعود احمدی، آرش اخوت، احمد اخوت، محمدرحيم اخوت، پيمان اسماعيلی، محمدرضا اصلانی، اميرحسين افراسيابی، ميترا الياتی، ماهزاده اميری، علی بابا چاهی، فرهاد بابايی، پونه بريرانی، کامران بزرگ‌نيا، شاپور بهيان، منيرالدين بيروتی، فتح الله بی‌نياز، وحيد پاک‌طينت، سپيده جديری، زهرا حاج‌محمدی، حامد حبيبی، برهان‌الدين حسينی، محمد حسينی، علی خدايی، محمدحسين خسروپناه، ابوتراب خسروی، نسيم خسروی مقدم، علی‌اشرف درويشيان، پدرام رضايی‌زاده، قاسم روبين، محمدعلی سپانلو، علی‌اصغر سيد‌آبادی، منصوره شريف‌زاده، سيدرضا شکراللهی، محمدحسن شهسواری، پوران طاهباز، فرزانه طاهری، ميلاد ظريف، احسان عابدی، جواد عاطفه، سکينه عرب‌نژاد، مهدی فاتحی، رضا فرخ‌فال، محسن فرجی، بهرام فرهنگ، محمد قاسم‌زاده، زاون قوکاسيان، بهزاد کشميری‌پور، محمد کلباسی، يونس لطفی، جواد مجابی، عباس مخبر، هيوا مسيح، محمدعلی موسوی فريدنی، مريم منصوری، مريم مهتدی، کيوان مهجور، جمال ميرصادقی، سپينود ناجيان، فرياد ناصری، حسام‌الدين نبوی‌نژاد، حميدرضا نجفی، فرشته نوبخت، ياسر نوروزی، فريبا وفی، جهانگير هدايت، اميرحسين يزدان‌‌بد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر