یادآوری

اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده می کنید ممکن است برای بالا آمدن کامل سایت چند ثانیه ایی توقف داشته باشید، که در مرورگر فایر فاکس (Firefox) بدین گونه نمی باشد.

میر حسین موسوی : می ایستیم تا جریان حاکم به قانون اساسی بازگردد

تفسیر خبر

برداشت و امید من این است که جریان حاکم به اجرای قانون اساسی و همه اصول آن برگردند و فضای امنیتی و نظامی را کنار گذارند و فضا را باز کنند ولی اگر این راه رفته نشود مجبوریم بایستیم چون ما نظام و کشور و انقلاب را دوست داریم * جنبش سبز مطالبه زیادی ندارد اما ظاهرا اجرای همین خواسته برای آنها بسیار سخت است و از این رو افسانه سازی در مقابله با این جنبش می کنند و خود در دام این افسانه سازی و دروغ هایی که می بافند ، می افتند. با این حال دعا می کنم که جریان حاکم از این دائره تنگی که برای خود ساخته اند خارج شوند و اداره کشور به مسیر و روال مطلوب باز گردد * مسئله دروغ مسئله اصلی ما شده و مردم نسبت بدان اعتراض دارند که متاسفانه در همه سطوح حاکمیت و تبلیغات جریان دارد و مردم را نسبت به اصل و اساس این نظام مسئله دار و در باورهاشان تردید ایجاد کرده است * جنبش سبز باید با همه قشرهای اجتماعی پیوند خورد و مسائل آنها را مطرح کند. کارگران و معلمان و … هدف جنبش سبز ایجاد زندگی بهتر برای همه و به ویژه اقشار فرودست و آسیب پذیر اجتماعی است * زندانی ها قهرمان مردم شده اند و چه استقبالی از آنها می شود و این نشانه بی اثری اینگونه کارها در مقابله با جنبش و خواست مردم است.

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

متکی: حیدری به وزارت خارجه بازگردد

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران گفته است استعفای محمد رضا حیدری کنسول ایران در اسلو پذیرفته نشده و او "قاعدتا" باید به فعالیت خود در وزارت خارجه می پرداخت.
آقای حیدری اخیرا اعلام کرد در اعتراض به سرکوب خشن تظاهرکنندگان مخالف در ایران استعفا داده و از بیم عواقب چنین تصمیمی به ایران بازنخواهد گشت.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) منوچهر متکی در یک کنفرانس خبری گفت: "این فرد استعفای خود را تقدیم مسئولین سفارت ایران در نروژ کرده بود اما با توجه به پذیرفته نشدن درخواستش قاعدتا باید به کار و ماموریتش در این کشور خاتمه می داد و به فعالیت خود در وزارت خارجه می پرداخت."
آقای متکی در این نشست خبری مشترک با گریگول واشازده همتای گرجستانی خود افزود: "این تکلیف اعلام شده اداری است و امیدواریم بر همین اساس وی را در ادامه خدمات در نروژ داشته باشیم."
مقام های ایران در ابتدا خبر استعفای آقای حیدری را رد کردند، اما پس از آنکه او در مصاحبه با رسانه ها تاکید کرد در اعتراض به وقایع اخیر در کشور استعفا داده وزارت خارجه این مسئله را بی اهمیت و ناشی از مسائل شخصی عنوان کرد.
محمد رضا حیدری که کمی بیش از سه سال در اسلو خدمت کرده گفته است پس از سرکوب تظاهرکنندگان مخالف در روز عاشورا که طی آن حداقل هشت نفر کشته شدند استعفا داد. حکومت مسئولیت مرگ معترضان را به عهده نگرفته است.
آقای حیدری گفت: "ادامه این راه برایم غیرممکن است. این کار را برای مردم کردم، برای موسوی کردم."
او هم اکنون تحت تدابیر امنیتی پلیس نروژ زندگی می کند.
محمد رضا حیدری گفته است در مجموع بیست سال است که در حوزه حقوق کنسولی در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مشغول کار بوده، ظرف این مدت سه بار تحت عنوان کنسول به ماموریت های خارجی اعزام شده است که دو کشور قبلی محل ماموریت او گرجستان و آلمان بودند.
او در مصاحبه ای با بی بی سی اظهار داشت: "آن صحنه ها (در روز عاشورا) را که دیدم، دیدم که حکومتی که دم از شریعت اسلامی می زند، دم از شیعه بودن می زند، با مردم خود چگونه برخورد می کند، حجت بر من تمام شد".
در روز عاشورا در مرخصی بوده و حوادث را از طریق اینترنت تعقیب می کرده است: "همان موقع این مطلب را برای سایت های خبری فرستادم. در خبرها آمد کنسول ایران در نروژ استعفا داده که این خبر را آنها (مسئولان وزارت خارجه) تکذیب کردند. وقتی به نروژ برگشتم در تماسی که با سفارت داشتم به من گفتند که خودت رسما اعلام کن و خبر تکذیبت را برای خبرگزاری نروژی بفرست. و من قبول نکردم و گفتم که من استعفا داده ام و روی استعفای خودم هم ایستاده ام چون من این برخوردها را با مردم خودم نمی پسندم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر